Év végi határidők és teendők.

2020.12.04

Közeledik az év vége ami fontos határidő a cégek életében. Ilyenkor dönthetünk a 2021 évi adózásunkról, amennyiben változtatni szeretnénk.

December 20. határidők.

Eddig kell dönteni és bejelentkezni KIVA alá, ha valaki jövőre szeretne átlépni társasági adó hatály alól a KIVA (kisvállalati adó) hatálya alá. Erre most több cégnek is megnyílik a lehetősége mivel megemelték a belépési értékhatárt 3 milliárd forintra. Ez nyilván azoknak a cégeknek éri meg, ahol a bérköltség magas, és nem vesznek fel osztalékot, hanem beruházásra fordítják az eredményüket vagy éppen minimális a nyereségük.

KIVA belépési értékhatárok:

• az átlagos statisztikai állományi létszáma az adóévet megelőző adóévben nem haladja meg az 50 főt,
  • az adóévet megelőző adóévben elszámolandó bevétele várhatóan nem haladja meg az 3 milliárd forintot, 12 hónapnál rövidebb adóév esetén az 3 milliárd forint időarányos részét
  • kapcsolt vállalkozásoknál együtt kell számolni az adatokat a lezárt üzleti év adatai alapján.
  • KIVA mértéke 2021-től 11% ra csökken ami sokkal kedvezőbb a 15,5% Szochó+1,5% szakképzési hozzájárulásnál amit a bérek után fizetünk
  • a KIVA egyik nagy előnye, hogy az iparűzési adóban is választhatjuk a KIVA alap utáni adózást ami sok cégnél jelentős megtakarítás.

December 30 is fontos határidő, eddig lehet kijelentkezni illetve bejelentkezni az Áfa körbe. Azok az adózók akiknek a bevétele idén nem érte el a 12 millió Ft  értékhatárt nekik lehetőségük van 2021-től alanyi mentességet választani.

Pénzforgalmi Áfa választásnak a lehetősége is most nyílik meg azoknak akiknek az árbevétele nem éri el a 125 millió forintot, amit érdemes átgondolni a válság  miatt is, hiszen sok cég kerülhet fizetési nehézségbe és legalább az Áfát nem kell előre befizetni ha nem kapjuk meg a számla ellenértékét.